Handelsbetingelser for Senzone ApS

1. GENERELT
Følgende vilkår og handelsbetingelser (herefter ”Betingelserne”) er gældende for alle bestillinger, der afgives af kunden (herefter kaldet “dig” og ”du”), til Senzone ApS, Nørreskov Bakke 14, 8600 Silkeborg, CVR: 32142265, tlf. +4586822012, reception@senzone.dk via vores hjemmeside.

Ved at afgive en bestilling erklærer du dig indforstået med Betingelserne. Vi beder dig sikre, at du har læst og forstået Betingelserne, inden du afgiver din bestilling.

Kun personer, der er fyldt 18 år, og som har en leveringsadresse i Danmark, med undtagelse af Grønland og Færøerne, kan afgive en bestilling. Vi kan kun gennemføre din ordre, hvis leveringsadressen er en privatadresse eller virksomhedsadresse i Danmark. Vi leverer ikke til postbokse.

Vi forbeholder os til enhver tid retten til at ændre Betingelserne uden forudgående varsel. De betingelser, der vil være gældende for din bestilling, vil være dem, du accepterer, på det tidspunkt, du afgiver din bestilling.

Alle online bestillinger afgives på dansk. Der tages forbehold for billedefejl og farvegengivelser, prisændringer, udsolgte varer og åbenlyse forkerte priser.

2. BESTILLING:
Vi har gjort bestillingen nem for dig med 5 simple steps.

1) Klik på den ønskede vare, vælg størrelse og læg dem i indkøbskurven.

2) Gå til din INDKØBSKURV og se om varen, du har valgt, er korrekt i både farve, størrelse og antal.

3) Når du er færdig med at shoppe, går du videre til kassen. Her indtaster du navn, adresse mv.

4) Gå videre til levering og vælg her, hvordan og hvor du vil have din vare leveret.

5) Sidste step, før din vare er på vej mod dig, er betalingsmetode. Vælg hvordan du ønsker at betale.

Husk at sætte kryds i “Jeg accepterer webshoppens vilkår og betingelser”.

Du selv er ansvarlig for de oplysninger, du afgiver ved bestilling, da vi ikke validerer eller kontrollerer disse.

2.1. Priser
Alle priser på webshoppen er oplyst i danske kroner (DKK) inkl. moms.

2.2. Ændring og annullering af bestilling
Da alle bestillinger ekspederes hurtigt og via automatiserede processer, er det desværre ikke muligt at annullere eller ændre i afgivne ordrer. Fortryder du dit køb, beder vi dig derfor blot sende pakken retur. Send ikke din pakke uden en returseddel, da det forlænger returtiden.

3. LEVERING
Din ordre leveres med GLS levering (1-2 hverdage). Du har mulighed for at vælge levering til service point (pakkeshop) eller hjem til din privatadresse.
Er chaufføren i dit område tidligere på dagen, kan det ske, at chaufføren kontakter dig for at høre, om din pakke må stilles på et aftalt sted på din matrikel. Er du tilmeldt modtagerflex ved GLS, hvor din pakke må sættes på et aftalt sted, så sker dette på eget ansvar, da flexleveringen sker på baggrund af en aftale mellem dig og transportøren. Vi tager forbehold for forsinkelser ved vores transportør samt vejrforhold.

4. BETALING OG SIKKERHED
Når du handler online på vores webshop, foregår din betaling i et sikkert miljø. Ingen kan aflæse dine kreditkortinformationer eller andre betalingsoplysninger, da alle disse data er krypteret i henhold til lovkrav.
På følgende måder kan du få bekræftet, at dette er et sikkert sted at handle:

1) Der er et billede af en hængelås i adresselinjen øverst i din browser, hvilket indikerer, at forbindelsen er sikker, og at alle dine oplysninger er private.

2) Vi bruger krypteret HTTPS protokol, hvilket ligeledes er indikeret i adresselinjen. Denne slags kryptering er den samme type kryptering, som du finder på din netbank, på SKATs hjemmeside m.fl.

Betalingskort

Du kan betale med alle de gængse kreditkort (Dankort, VISA, MasterCard og debit kort).

Vi reserver altid beløbet, så snart du har bestilt, men beløbet bliver først trukket, når din ordre er ekspederet, og vi kan aldrig trække et større beløb, end hvad du har godkendt i forbindelse med betalingen.
Vi forbeholder os retten til at kontrollere kredit- eller betalingskortets gyldighed, hvor meget kredit der er i forhold til bestillingsbeløbet, og om dine adresseoplysninger er korrekte. Vi kan afvise bestillinger afhængigt af resultatet af denne kontrol.
Mobilepay

Hvis du vælger at betale med MobilePay, vil du ved bestillingsprocessens afslutning blive bedt om at indtaste det telefonnummer, som er tilknyttet din MobilePay-konto. Du vil også blive bedt om at logge ind på MobilePay for at godkende købet.

5. FORTRYDELSESRET OG TILBAGEBETALING
Hvis du har købt noget, som ikke lige passede i størrelse eller smag, er du selvfølgelig meget velkommen til at fortryde dit køb og returnere. Du har 14 dages fuld fortrydelsesret fra den dag, du modtager din pakke, dvs. når den er afhentet hos den valgte pakkeshop eller lagt et sted efter aftale med dig.
Hvis du har behov for at ombytte en vare, beder vi dig lægge en ny bestilling på den pågældende vare online. Derefter sender du den eller de uønskede varer retur til os.
Returner i 4 lette steps

1) Pak dine returvarer, udfyld standardfortrydelsesformularen (findes her https://return.shipmondo.com/senzone) og læg den i pakken.

2) Luk pakken forsvarligt og frankér den.

3) Aflever pakken hos en transportør og husk at få en kvittering for din forsendelse. Kvitteringen fungerer som bevis for din returnering. Visse transportører sender kvittering pr. mail.

Du er som afsender ansvarlig for, at indholdet af returpakken er forsvarligt pakket ind, ligesom du er ansvarlig for varen, indtil vi modtager den retur. Det er derfor også dig, der skal betale for eventuelle skader undervejs, eller hvis varen forsvinder i posten under returforsendelsen.

4) Du modtager en e-mail med bekræftelse på returen, når din returnering er afsluttet. En returnering tager 7-10 hverdage.
Har du spørgsmål til fortrydelse og returnering, så kontakt kundeservice på reception@senzone.dk eller tlf. +4586822012.

5.1. Undtagelser fra fortrydelsesretten
I henhold til forbrugeraftaleloven er der ikke fortrydelsesret for af individuelle fremstillede produkter. Senzone yder dog en 90 dages tilfredshedsgaranti på individuelt tilpassede indlægssåler således, at du som forbruger kan tage produktet i brug og afprøve indlægssålerne. Hvis du inden for de 90 dage ikke er tilfreds med dit køb, ombytter vi til et nyt produkt eller giver pengene retur.

5.2. Tilbagebetalinger
Alle tilbagebetalinger sker som udgangspunkt senest 5 hverdage efter din returpakkes ankomst. Vi refunderer beløbet via samme betalingsmåde, som er anvendt ved køb.
Betalingskort

Med undtagelse af MasterCard, hvor der kan gå op til 30 dage, før pengene er synlige på kontoen, burde du kunne se returbeløbet på din konto indenfor 5 hverdage.
Mobilepay

Returbeløbet kan ses indenfor 5 hverdage.

5.3. Værdiforringelse
Alle varer skal returneres i samme tilstand, som du har modtaget dem. Det betyder, at varerne ikke må være beskadiget, snavsede, vaskede, ændrede eller brugt (til andet end at prøve dem på for at kunne anslå størrelse, pasform osv.), og at alle prismærker og labels skal være intakte. Returneres varen ikke i samme stand som ved levering (inkl. originale mærker), så vil vi forbeholde os retten til at refundere dig et mindre beløb end den oprindelige købsværdi.
Ovenstående gælder ikke for godkendte reklamationer på varer, som allerede er taget i brug.

6. REKLAMATIONER
Alle varer købt online er omfattet af købeloven, og du har dermed to års reklamationsret. Det betyder, at du har ret til at klage til os over fejl og mangler ved varen i to år. Hvis varen har en fejl eller mangel, har du ret til at få den repareret eller omleveret til en ny. I nogle tilfælde kan du få pengene tilbage eller et forholdsmæssigt afslag i prisen.
Fejlen eller manglen ved varen skal være til stede på købstidspunktet. Det betyder ikke nødvendigvis, at du skal have set fejlen/manglen, da du købte varen, men blot at det ikke er på grund af din brug, at varen er gået i stykker. Reklamationsretten dækker derfor ikke almindelig slitage eller fejl, der er opstået som følge af forkert behandling af produktet.

Du skal være opmærksom på, at du mister reklamationsretten, hvis du forholder dig passiv. Det betyder, at du skal klage umiddelbart efter, at du har opdaget fejlen eller manglen. Hvis du klager (reklamere) indenfor 2 måneder efter, at du opdagede fejlen/manglen, vil det som udgangspunkt altid anses for at være rettidigt.
Du reklamerer over en vare ved at sende en mail til vores kundeservice på reception@senzone.dk.

For at kunne bedømme, om din reklamation skal repareres, ombyttes eller refunderes, har vi brug for en kort beskrivelse af fejlen, og hvordan den er opstået, samt 2-3 billeder af fejlen. Når vi har modtaget din e-mail, behandler vi din reklamation hurtigst muligt og oftest indenfor 48 timer.

7. PERSONLIGE OPLYSNINGER
Vi behandler en række personoplysninger om dig for at kunne håndtere vores kundeforhold med dig og stille vores webshop til rådighed.
Du kan læse mere om vores behandling af dine personoplysninger i vores privatlivspolitik, som fortæller om, hvordan vi bruger de personoplysninger, som du giver os i forbindelse med bestillingsproceduren og din brug af vores hjemmeside i øvrigt.

8. ANSVAR
Intet i Betingelserne, udelukker eller begrænser vores ansvar i forhold til spørgsmål, hvor det ville være ulovligt for os at begrænse eller udelukke vores ansvar.
Vi er ikke ansvarlig for indirekte tab, som følger af det primære tab eller skade, f.eks. tabt fortjeneste eller mulighed eller undladelse af levering af varer eller spildte omkostninger; vi er ikke ansvarlige for manglende levering af varer, i tilfælde hvor undladelse skyldes en hændelse, der ligger udenfor vores rimelige kontrol, herunder, men ikke begrænset til brand, oversvømmelse, orkan, oprør, civile uroligheder, krig og terrorangreb.

Vores maksimale ansvar over for dig for ethvert tab eller skade, der måtte opstå i forbindelse med din onlinebestilling, er begrænset til det samlede beløb for din bestilling.

9. KLAGEVEJLEDNING
Du er selvfølgelig altid velkommen til at kontakte vores kundeservice, hvis du har klager over en vare, som du har købt hos os. Vores kundeservice kan både kontaktes telefonisk og pr. e-mail.

Du kan også indgive en klage over en vare, som du har købt hos os, til Center for Klageløsning, Nævnenes Hus, Toldboden 2, DK-8800 Viborg. Du kan klage til Center for Klageløsning via Klageportalen for Nævnenes Hus Mæglingsteamet vil forsøge at løse tvisten ved kommunikation, og hvis det ikke lykkes at finde en løsning, kan du indbringe klagen for Forbrugerklagenævnet.

Det er som udgangspunkt en forudsætning for at klage, at varen, som du vil klage over, har kostet mindst DKK 1.110, – og højst DKK 100.000, -. For klager over tøj og sko skal prisen som udgangspunkt være mindst DKK 720, -. Beløbsgrænserne kan blive ændret. Du skal betale et gebyr for at få klagen behandlet ved Forbrugerklagenævnet.

Du kan også anvende EU-Kommissionens online klageportal ved indgivelse af en klage. Det er særlig relevant, hvis du er forbruger med bopæl i et andet EU-land. Du kan indgive klagen på følgende link: http://ec.europa.eu/odr. Ved indgivelse af en klage skal du angive e-mailadressen på vores kundeservice reception@senzone.dk.

10. OVERDRAGELSE
Vi er berettigede til at overdrage vores rettigheder og forpligtelser i henhold til Betingelserne til tredjemand. Vi giver dig meddelelse om en eventuel overdragelse. Ved at acceptere Betingelserne samtykker du til en sådan eventuel fremtidig overdragelse. Samtidig accepterer du, at fra tidspunktet, hvor vi har givet dig meddelelse om overdragelsen, kan dine rettigheder kun gøres gældende overfor den pågældende tredjemand.

Vi forbeholder os retten til at overdrage forfaldne betalingskrav, som måtte være opstået i forbindelse med levering af varerne, til tredjepart.

11. ÆNDRINGER
Vi kan til enhver tid og uden varsel ændre Betingelserne. Den seneste version er altid tilgængelig på vores hjemmeside.

12. VERSION
Betingelserne er senest opdateret i marts 2023 og erstatter alle tidligere gældende handelsbetingelser.